Forklaring
- Skriv ut arbeidsarka.
- Fortel elevane at dei no skal arbeide med situasjonar der det kan vere vanskeleg å vite om grenser blir overskridne eller respekterte.
- Del klassen inn i grupper på tre–fire elevar per gruppe.
- Kvar gruppe får eit sett med situasjonskort. Dei skal byte på å trekke situasjonskort. Deretter skal gruppa diskutere:
- Kva skjer på kortet?
- Er det grenser som blir overskridne?
- Er det grenser som blir respekterte?
- Kva burde vi gjere i den situasjonen som kortet viser?
- Felles oppsummering med ein gjennomgang av alle – eller av utvalde – situasjonskort. De kan for eksempel snakke om:
- Kva skjer å kortet?
- Har gruppene forskjellig oppfatning av kva kortet viser? Dersom ja, kvifor er det sånn?
- Korleis ka vi vere merksame på at våre eigne grenser ikkje alltid er dei same som andre sine grenser?
- Kva kan vi gjere for å vite om vi respekterer andre sine grenser?
Kompetansemål
- Reflektere over variasjonar i identitetar, seksuell orientering og kjønnsuttrykk, og eigne og andre sine grenser knytte til kjensler, kropp, kjønn og seksualitet og drøfte kva ein kan gjere om grenser blir brotne.
- Gi døme på kva lover, reglar og normer er og kva slags funksjon dei har i samfunn, og
reflektere over konsekvensar av å bryte dei.
Har du noe på hjertet?
Alt materiellet i Kunnskapsportalen blir fortløpende vurdert og oppdatert. Dersom du har spørsmål eller kommentarer til noe av innholdet, ta kontakt, gi oss beskjed eller still spørsmål, så ser vi på saken.